Dagen innan!

Lite kort information
Skriver det här som en liten dagbok under operationsdagarna så att ni som ska operera er vet lite om hur det går till mer i detalj :)

Operationen jag ska genomgå är en operation för grovt underbett. Vilket innebär att jag ska operera både under och överkäke. Överkäken ska flyttas fram lite medans överkäken ska flyttas bak lite längre.


Här börjar det!
Ligger just nu på sjukhuset på mitt rum. Anlände för 2 timmar sedan och har precis duschat i huddesinfektions-tvål samt fått på mig mina sjukhuskläder! :)

Kommer snart en sköterska och kolla blodtrycket och innan det får jag ligga och ta det lugnt i 10 minuter.
I rummet ligger jag inatt ensam, kanske får en rumskamrat under de andra nätterna. Läkaren sa att jag skulle komma idag (dagen innan) och ska stanna minst 2 nätter efter operationen innan jag ska få åka hem.
Just nu så ligger jag i sängen med Mac:en och tar det lugnt och kollar på TV.

Ska få en tablett som lugnar en tydligen lite senare och sen imornbitti vid 06 tiden blir det till att få duscha en omgång igen i desinfektionstvålen sedan lägga mig i sängen tills det är dags för operation vid 8.00!
Det var det jag kunde informera om idag. Återkommer efter operationen och skriver så gott det går! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0